tisdag 22 september 2009

skoldag i Spanien, så de finns alltså!

Nej, ingen utgång idag! Även om man blivit inbjuden och tjatad på från tre olika håll... Känner mig kanske inte jättesjuk idag men har känt mig krasslig hela dagen och igår var det verkligen inte bra, så festandet får vänta tills imon =) Ja, jag är ju här främst för skolan P =)


Första skoldagen idag, finally! Det har inte varit någon brådska på dessa katalaner att sätta igång med studerandet. Och hela dagen idag var det väl lite halv-lamt också, mest introduktion. Ska egentligen ha fyra kurser under mina tisdagar, men idag hade jag bara två. Den ena på castellano, uh. Argentinsk dialekt plus totalt dyslektiker hjälpte inte riktigt. Men men, kändes skönt att till och med de spanska studenterna hade problem med att förstå honom... känner mina öron måste vänja sig lite mer vid detta otroliga språk.


I morgon börjar jag inte förren 14, så blir en dag på stranden innan dess! helt okej =) Sen är det festival på Barcelonas gator!

besos




Det finns moln i Spanien också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar