lördag 19 september 2009

Mañana

Intressanta dagar det här. Man bli bara mer och mer imponerad över hur trångsynta och fyrkantiga katalaner är. Nu låter jag bitter men deras skolsystem är så sjukt att det inte går att beskriva. 1, jag visste inte i huvud taget innan jag kom ner hit om jag ens skulle komma in på någon kurs jag valt. Kände inte mig jätteorolig först eftersom det kanske inte är så många som är lika tröga som jag som tänker läsa ekonometri mm, men när jag ändå såg hur många vi var så har jag känt en viss oro ändå... 2, vi skulle igår få reda på vilka kurser vi kommit in på, så snabbt skulle jag logga in på sidan för att se. Attans vad den var överbelastad. Vid halv tolv på kvällen lyckades jag logga in, ivrig och spänd, tror ni inte att det bara ploppar upp ett fönster där det står en massa konstig katalanska som inte ens google translater kan översätta?? Gah. Jag har ingen aning vad jag ska göra på måndag. Punkt.
Aja nog om det, man får väl ta seden dit man kommer helt enkelt och leva enligt mañana principen här. De lever verkligen helt sjukt i mañana, ska man få något gjort ska man fan inte ha bråttom alltså. Till exempel har det tagit mig en och en halv vecka att få in någon lampa i huvud taget i rummet, tillslut fick barcelona-home själva komma hit och byta även om det inte är deras jobb (de är svenska btw). Det är en stor omställning att komma från industriella GGVV regionen där man lever efter gör-det-nu-inte-sen-principen till totalt mañana. MAÑANA.
Igår var en sjukt rolig kväll. David Stekarn Broo och hans crew har en weekend i Barca och vi hakade på dem igår till klubben cdlc. Riktigt bra var det. Och de hade bord så gratis dricka var det allt också, inte helt fel :) Telenor pröjsar!
Nu ska jag försöka vakna till och ge mig ut på Ramblan med mina rumskamrater. Vi ska till något ställe och "dricka" choklad. Chokladdrickan där är tydligen så tjock att man får äta den med sked. Tror jag ska ta med min kudde och flytta in direkt.
Hasta mañana!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar