tisdag 15 september 2009

den som sa att man blir vacker av regn...

Middagen igår var ju en klass för sig! Det var visst inte bara International Office från Växjö som var med, när jag anlände till mötesplatsen (efter att ha sprungit runt ett Columbus monument i ösregn i 20 min innan) såg jag även att Anna Lindahl var på plats go och glad. En kvart senare traskade även Mitsu helt otippat in vilket också var en glad överraskning. Sedan var det middag på en mysig uteservering, det var väldigt trevlig middag och så skönt att prata ut med dessa människor som kan och vet så mycket, och lite sangria på det också :)

Usch regnat i Barcelona i två dagar nu och tydligen finns det inget mellanting här, antingen är det fint och så varmt att man knappt står ut, eller så är det skyfall! Jag var självklart inte beredd på detta dunder och brak och var mitt i uppgiften att hitta mötesplatsen igår. Som tur är står det människor överallt och säljer allt mellan himmel och jord, när jag såg en snubbe 200 m bort med några paraply i handen sprang jag bort som den duktige ekonom jag är och skriker; "Jag vill ha ett paraply!! Vad kostar det? Jag tar det!"

Idag var det ännu en dag med alla Erasmusstudenter. Vi blev indelade i grupper och skulle springa runt i hela Universitetet och halva Barcelona och utföra massa sjuka grejer (o då menar jag inte roligt sjuka utan typ, gör något artistiskt poträtt med hjälp av en kopieringsmaskin och ett vitt papper...). Men det finns såklart en baktanke kring allt och dessa grejer ledde till att man lärde känna väldigt många nya ansikten och nationaliteter. Så nu är vi ett härligt gäng som kommer hänga mellan middagen ikväll och utgången på klubben. Le batallon som alla unga människor med inga pengar gör i Spanien; alltså dricker köpevin och inte köper på krogen! Haha sånt man alltid gör i Sverige...

Kommer nog bli en bra kväll:)

Nu ska jag slappa lite i lägenheten och prata med de nära och kära <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar