onsdag 30 september 2009

Foton på väg till stranden...




"Fisken" som är typ lokaliseringsobjekt. "jag ligger till vänster om fisken idag".







Helenas rumskompis Roberta

Mojito på stranden
De här första dagarna har varit hektiska.Man är tillbaks på gymnasiet igen men lektioner hela dagarna i olika ämnen och LÄXOR varje vecka. Verkar i alla fall som om de flesta ämnen kommer köra läxor ofta. Första föreläsningen i Applied Micro var en mardröm. Läraren sa knappt ett ljud utan stod där framme i en timma och ritade upp modeller och ekvationer. Jag var i varje fall inte ensam om att ha bestämt sig för att hoppa av klassen påväg ut genom dörren. En annan tjejkompis som även läser econometri, som hon för övrigt tycker är enkelt, tyckte till och med att detta var för svårt. Jo jag tackar jag.
Jag saknar svensk mat. Maten här är piss. Går inte ens laga god mat här. Inte ens om man försöker. Godis är mer eller mindre bara massa gelé gubbar i olika former och färger. Saknar svensk teve. Saknar att så mycket kommer gratis i Sverige, det är så lätt. Här ska man bara klara sig själv helt enkelt. Men jag trivs. Bara helt slutkörd på kvällarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar