fredag 27 november 2009

Helgen som tog slut för fort

Ett efterlängtat besök av mami, papi och Martin fick jag för ett par veckor sen. NU har jag tagit tummen ur röven och lägger upp bilderna. Vi var uppe på Montjuïc (de två första bilderna), nästa bild är när vi strosade vid stranden och mamma fick äntligen se sin efterlängtade sol. Vi kollade på Sagrada Familia vilket jag inte ens gjorde mig besväret att ta foto på eftersom jag är ganska trött på den kyrkan nu=) Vi strosade runt i barrio Gotico, kollade på katedralen och sprang väl samtidigt på en och annan spansk gitarr. Ramblan såklart, och en sväng ner vid köpcentrat Maremagnum för en glass i solen. Gick genom kvarteret som Gud glömde, el Raval, och såg även platsen vid konsmuseumet där en scen ur Vicky, Christina Barcelona spelats in. Ja... Placa Jaume med kommunhuset kollade vi in också. Rambla de Catalunya var vi och åt på och mycket annat! mycket man hinner med på så få dagar men det var en väldigt mysig helg och ett kärt återseende!!











Romantisk middag för två på Los Caracoles. Maten var en besvikelse men sällskapet desto bättre!


1 kommentar:

  1. Underbara bilder på dig o er gumman! Verkar verkligen vara en vacker stad du är i. Miss u!

    SvaraRadera