fredag 27 november 2009

Amerikansk?

Var verkligen en riktig tröttis igår, efter en spontan-utgång i onsdags med Valeria och Jesper till först baren Sonora där man träffade alla andra roliga människor och sedan Razzmatazz där jag vid halv fyra var den första att lämna stället.

Igår tog jag och min vän Elli som jag blev god vän med efter resan till Madrid, en promenad runt kvarteret. Vi satte oss på en liten uteservering utanför marknaden där vi var nästan ensamma förutom ett par i 50-60 års åldern vilka såg mycket stiliga ut, damen i sin pälsjacka och gubben i tweed. När jag och Elli var mitt uppe i en livlig diskussion vänder sig damen om och frågar på stark brittiska om jag hade varit inne i hennes shop tidigare idag. Det visste jag att jag inte hade men jag frågade vart hennes shop låg. Hon ursäktade sig och sa att det har varit en annan Amerikanska (!) inne där idag som var väldigt lik mig. Jag sträckte på mig då hon efter att hört mig prata faktiskt trott att jag var Amerikanska! De brukar ha in unga Amerikanskor som jag i hennes affär. Nej nej jag är inte Amerikanska =) hehe. Söt hund förresten.

Det finns många små matbutiker med speciella utbud såsom thailändskt, tyskt, amerikanskt, brittiskt mm omkring där jag bor. Jag förstår att sådana öppnas i Barcelona eftersom det bor många utländska här och i de spanska matbutikerna finns verkligen bara spansk mat, och spansk mat suger!! Förrutom skaldjur och frukt...

tack och hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar