lördag 12 december 2009

GLUTENFREE ME; glutenfree the world...

Kolla in hennes upplevelse av Stockholm!! Känner mig så glad att jag lever i Sverige iaf om jag nu måste leva med den här sjukdomen. Är helt sjukt vad svårt det är här. Går inte ens förklara. FOLK VET INTE VAD DET ÄR! Jag begär inte att de ska fatta allt, men jobbar man i restaurang branschen borde det väl finnas lite krav på KUNSKAP om allergier?? Om sitt yrke? Det kan faktiskt handla om liv och död. Men utanför Sveriges gränser finns inga krav verkar det som. Fuck you du är en minoritet och vi känar inte pengar på dig.

http://theglutenfreeme.blogspot.com/

är lite patriotisk här ett tag, ursäktar för det.

Det är inte jag som har intollerans, det är världen som har det mot mig. Det är inte svårt att leva som glutenintollerant i Sverige, nästan helt omöjligt att göra det utanför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar